پرداخت امن توسط کارتهای شتاب
بازگشت وجه ضمانت بازگشت تا 7 روز
تضمین کیفیت ضمانت تضمین کیفیت
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته
پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران
نویسنده
تاریخ انتشار
4 مهر 1403
دسته بندی
تعداد بازدید
17 بازدید
رایگان
پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران

پاورپوینت-بازاریابی-گردشگری-سلامت-با-نگاه-به-ظرفیت-ها-و-مزیت-های-رقابتی-در-ایران
توریسم درمانی (گردشگری سلامت) و بازاریابی بین الملل – جذب سرمایه گذار

توریسم درمانی و صنعت گردشگری در دنیا از قدیم یک صنعت پول‌ساز به حساب می‌آمد. البته در گذشته گردشگری بیشتر در حوزه تاریخی فعال بود. گردشگران برای دیدن بناهای تاریخی یا مکان‌های دیدنی وارد کشورها می‌شدند. به هرحال این صنعت دچار تغییرات گسترده شده و شاهد وجود انواع گردشگری مختلف از جمله گردشگری‌های مذهبی، ورزشی، فرهنگی، توریسم درمانی، گردشگری سلامت، گردشگری پزشکی و گردشگری ورزشی هستیم. در این بین صنعتی که توانسته برای کشورهای پیشرو در صنعت پزشکی به ویژه کشورهای در حال توسعه درآمدهای کلان ارزی به دست بیاورند، توریسم درمانی است. توریسم درمانی چیست

احتمالاً نام توریسم درمانی (گردشگری سلامت) را شنیده‌اید. البته آن را گردشگری سلامت یا توریسم سلامت هم نیز می‌نامند. ولیکن در واقع توریسم درمانی Medical Tourism بخشی از گردشگری سلامت Health Tourism است. صنعتی که اگر به درستی مدیریت شود، احتمالا بهتر از دیگر کسب و کار ها می‌تواند برای کشورهای در حال توسعه منفعت‌های بسیار زیادی به همراه بیاورد. منفعت‌هایی که هم دولت و هم مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دست خواهند آورد. در دنیا تاکنون اقداماتی مثبتی از طرف دولت ها در این زمینه برداشته شده است. توریسم درمانی چیست

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) و جذب سرمایه گذار برای تیم متخصص

اخیرا در دنیا، سرمایه گذاری در این حوزه نیز برای سرمایه گذاران فرشته Angel Investors و سرمایه گذاران ریسک پذیر Venture capital (VC) بیشتر شده است. استارت آپ های این حوزه نیز مانند سایر استارت آپ های دنیا به دنبال جذب سرمایه گذار برای کسب و کار نوپای خود هستند. البته شرکت آکام آتا با طرح توجیهی کامل کسب و کار (بیزنس پلن) و بازاریابی Business and Marketing Plan و سالها تجارب مدیریتی و کارشناسی بین المللی و داخلی هیئت مدیره آن در این حوزه و تیم شناخته شده – مشکل چندانی برای جذب سرمایه گذار کلان نخواهد داشت.

ولیکن باید بدانیم که برای سرمایه گذار مهم است که بازگشت سرمایه RIO (Return on Investment) به چه صورت خواهد بود، سرمایه با چه برنامه ای و به چه صورت هزینه می شود Budgeting Plan ، ریسک سرمایه گذاری چقدر است Investment Risk، آیا تیم مدیریتی توانایی مدیریت پول و سرمایه او را دارد Financial and Budget management، تیم شرکت چقدر تخصص Knowledge and Expertise و تجربه کاری و کارآفرینی در این حوزه دارند Managerial and Entrepreneur Experience، چقدر جای توسعه و رشد است Scale Up Opportunity – هماهنگی اعضای تیم و سایر مواردی که برای یک سرمایه گذار و هم بنیانگذار Invester and Co-Founder مهم است.
توریسم درمانی (گردشگری سلامت) چیست؟

در حالت کلی توریسم درمانی (گردشگری سلامت) یک هدف را بیشتر دنبال نمی‌کند؛ جذب افراد بیمار و یا زیبا جویان به کشور برای درمان و عمل های زیبایی مانند عمل جراحی زیبایی بینی. در تعریف توریسم درمانی می‌توان گفت که شخص بیمار از یک کشور پیشرفته‌ای به یک کشور در حال توسعه برای درمان بیماری خود مراجعه می‌کند. چنین چیزی در گذشته داشتیم، بله بود؛ اما آن‌ها را نمی‌توان جز صنعت توریسم درمانی آن کشور به حساب آورد. در این حالت مردم از کشورهای کم درآمد به کشورهای ثروتمند در حوزه پزشکی برای درمان بیماری خود مراجعه می‌کردند. به هر حال این مسئله بر اقتصاد آن کشور مفید واقع بود. در چنین صنعتی به نوعی برعکس انجام می‌شود.

مردم از کشورهای پیشرفته برای دریافت خدمات درمانی باکیفیت و باقیمت مناسب یا حتی کشورهای هم سطح به کشورهای دیگر با کیفیت خدمات پزشکی بالا و قیمت های خدمات درمانی مناسب تر و پایین تر مراجعه می‌کند. توریسم درمانی چیست

در تعریف توریسم درمانی (گردشگری سلامت)، سازمان جهانی تعریف زیر را در سایت خود نوشته است: «به کار بردن خدماتی که باعث بهبود یا افزایش سلامت و روحیه فرد با استفاده از منابع طبیعی مانند آب‌های معدنی آب‌ و هوا یا دستورات پزشکی می‌شود. توریست درمانی خدماتی است که در محلی خارج از محل سکونت فرد انجام میشود.» همچنین شعار جهانی که برای توریسم سلامت شامل امکانات و خدمات در حد کشورهای جهان اول یا پیشرفته و قیمت و هزینه‌ها در حد کشورهای در حال توسعه. توریسم درمانی چیست

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) فقط به منزله به کار بردن ابزار آلات یا اقدامات پزشکی نیست. بلکه گاهی فرد برای دریافت خدمات و استفاده از منابع طبیعی به منظور بهبود روحیه خود وارد کشور دیگری می‌شود. چنین مواردی را در ایران زیاد داریم. بسیاری از توریست‌ها در حوزه گردشگری سلامت برای آب‌ درمانی وارد شهرهای مختلف مانند سرعین در استان اردبیل می‌شوند.

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) در ایران و جذب سرمایه گذار

باید گفت در سال های اخیر در ایران پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری سلامت شاهد بوده ایم. این پیشرفت بیشتر در حوزه جراحی ها، درمان نازایی و دندانپزشکی بوده است. در چند سال گذشته اقدامات مثبتی در این زمینه انجام شده است. توریسم درمانی چیست

کیفیت بالای خدمات درمانی و دانش بالای پزشکان ایرانی و حضور شرکت های تسهیل گر گردشگری سلامت، حضور متخصصین بازاریابی بین الملل و علم دیجیتال مارکتینگ از جمله عوامل این پیشرفت ها می تواند باشد. متولیان اصلی که در کشور مسئول پیشرفت گردشگری سلامت هستند شامل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امور خارجه وزارت بهداشت و درمان است. همکاری این سه ارگان با همدیگر و با دیگر سازمان‌ها و همچنین با بخش خصوصی می‌تواند و توانسته باعث افزایش بهبود صنعت توریسم درمانی در کشور شود. تعداد بسیار بالایی گردشگر سلامت در سال برای درمان انواع بیماری ها وارد کشور می‌شوند. گردشگران پزشکی بسیاری که از کشورهای عربی همجوار یا کشورهای اروپایی به هدف درمان وارد کشور می شوند.

ایران در حال حاضر در صنعت پزشکی بسیار پیشرفت کرده است. برای مثال درمان نازایی در ایران بسیار معروف است. از این رو بسیاری از مردم عرب زبان و حتی کشورهای اروپایی با پرداخت هزینه بسیار کمتری نسبت به کشور خودشان وارد ایران می‌شود. سرمایه گذاری در توریسم درمانی

از طرفی با توجه به بهبود زیرساختها در چند سال گذشته، شاهد افزایش صنعت توریسم درمانی در کشور بوده ایم. شرایط مورد نیاز برای رشد این صنعت در کل دنیا شامل:

آسان کردن شرایط ورود افراد بیمار به آن کشور
تسهیل در دادن ویزای درمانی
فراهم آوردن امکانات اولیه برای ماندن توریست در کشور مانند هتل، مترجم و پزشک متخصص
تأمین امنیت بالای توریست در کشور مقصد

در واقع مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در توریست درمانی رعایت شود داشتن یک برنامه از لحظه ورود به کشور تا درمان و خروج است.
فهرست

مزیت رقابتی بازاریابی توریسم درمانی ایران
جایگاه ویژه توریسم درمانی در صنعت گردشگری
بازاریابی در صنعت توریسم درمانی
حجم و ارزش توریسم درمانی درجهان
عوامل موثر بر گسترش توریسم درمانی
مهم ترین توانمندیهای بالقوه ایران در جذب توریسم درمانی
حضوربیمارخارجی درایران

ظرفیت های بازار گردشگری سلامت ایران
وظایف متولیان گردشگری سلامت
مخاطبان گردشگری سلامت ایران
ظرفیت های جراحی ایران
آیا در درمان سرطان نیز می‌توانیم به فکر جذب گردشگر سلامت باشیم؟
چالش اصلی که در حال حاضر ظرفیت‌های بازار گردشگری سلامت ایران را تهدید می‌کند
جایگاه خاص ایران دردرمان سرطان
امروز بزرگ‌ترین بازار هدف ما در بین کشورهای همسایه کدام است؟

مقررات و سیاست‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت
انعطاف پذیری درحوزه پزشکی
مهم‌ترین چالش‌های حوزه گردشگری سلامت در ایران
الزامات مدیریت گردشگری
عموم مردم به‌طور کامل به هوش مصنوعی اعتماد ندارند
مزیت رقابتی بیمارستان های ایران
اقبال و تمایل بیماران پاکستان برای درمان درایران
آمارهای جهانی در خصوص درآمدزایی گردشگری
نگاهی به مزیت های رونق گردشگری پزشکی در جهان
سیاست های کلیدی ایران در رونق گردشگری پزشکی
در زمینه راهبردی و رقابتی مهم ترین مزیت ایران به پایین بودن هزینه‌های درمانی در مقیاس جهانی و منطقه‌ای
افزایش تعداد گردشگران پاکستانی ورودی به کشور در سال ۹۶
ظرفیت های ایران در تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت
ایران یکی از پنج کشور مطرح جهان در علوم و فنآوری عرصه پزشکی است .مردم پاکستان از پیشرفت های پزشکی ایران بی خبرند
گردشگری سلامت؛ چالش ها و فرصت‌ها
ویژگی خاص گردشگری سلامت
گردشگری سلامت درایران
ظرفیت های بالای ایران درگردشگری و چالش های پیش رو
مشهد،پایتخت معنوی؛ قطب گردشگری سلامت
دلایل سفر بیماران به ایران برای درمان
آماری از سفر بیماران به کشورهای درحال توسعه برای دریافت خدمات سلامت
پیش‌بینی برای ۶۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال برای ایران
نگاهی به ظرفیت‌های پزشکی و درمانی ایران
هزینه‌های درمان در ایران
چه بیمارانی که به ایران می‌آیند؟
سیاست کلیدی دولت ایران در گردشگری پزشکی
ظرفیت‌های محیطی و فرهنگی ایران
نگاهی کوتاه به ظرفیت‌های ایران در گردشگری پزشکی
چالش‌های پیش روی ایران برای رقابت در گردشگری پزشکی چیست؟
گردشگری سلامت در آسیا و ایران
ظرفیت گردشگری سلامت
رشدبخش گردشگری درایران
استعداد و ظرفیت های تبدیل شدن ایران به یک مقصد پیشرو در حوزه‌ی گردشگری
ایران پشرو در حوزه‌ی توسعه‌ی علم سلامت در منطقه
تهدیدات پیش روی گردشگری سلامت درایران
چرا توسعه‌ی گردشگری سلامت در ایران؟
دلایل نرخ رشدبالای گردشگری درایران
چالش های پیش روی گردشگری سلامت ایران باظهور رقبای جدید
استراتژی های بازاریابی در گردشگری پزشکی
کیفیت مراقبت سلامتی و اعتبارنامه
اعتبارنامه مسافرت پزشکی
هزینه‌ها و استراتژی های بازاریابی در گردشگری پزشکی
نقش زیرساخت‌ها در استراتژی های بازاریابی در گردشگری پزشکی
عوامل مؤثر بر رشد و توسعه گردشگری سلامت
روش‌های بازاریابی گردشگری سلامت
ارزآوری گردشگری سلامت درایران
سهم ناچیزایران در گردشگری منطقه
آمارگردشگران سلامت درایران
نقاط ضعف گردشگری سلامت در ایران
نقاط قوت بالقوه گردشگری سلامت درایران
مطالعات بازار گردشگری سلامت
توانمندی‌های ایران برای گردشگری سلامت
گردشگری سلامت درکلان شهر تبریز
گردشگری سلامت IPDمطالعه موردی بیمارستان بهبود تبریز
خدمات قابل ارائه در واحد بیماران بین الملل
سیستم ارجاع بیمار از کشور آذربایجان
منشور حقوق بیماران بین الملل
گردشگری سلامت یک صنعت بین بخشی و دارای چالش های پیش رو
مزیت های رقابتی گردشگری پزشکی و چالش تکمیل ظرفیت ۳۰درصدی تخت های خالی بیمارستانی
یزد؛ بهترین مقصدها برای گردشگری پزشکی
۱۰کشورجذاب برای گردشگری سلامت
ایران،مقصد طلایی گردشگری سلامت خاورمیانه
رقابت هندی ها با ایران در جذب گردشگران سلامت
رتبه جهانی ایران در جذب گردشگر چند است؟/ تضعیف ارزش ریال بهترین مزیت رقابتی!
بهترین عملکرد وضعیف ترین عملکردرقابت پذیری گردشگری ایران
جایگاه ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا
رتبه گردشگری ایران دریونسکو
پتانسیل های گردشگری ایران
فرصت های سرمایه گذاری
توریسم درمانی (گردشگری سلامت) در استان گیلان و جذب سرمایه گذار
تبحر و تخصص بالای پزشکان ایرانی ،مزیت رقابتی برای گردشگری سلامت
سرمایه گذاری کشورهای همسایه درگردشگری سلامت
لوازم رشد گردشگری سلامت
چشمه‌های درمانی مزیت رقابتی گردشگری ایران
تجربه جهانی توریسم آب درمانی
گردشگری پزشکی ایران و ۶ مزیت رقابتی آن در جهان
۱۰ مقصد برتر گردشگری سلامت در جهان
۵ مشتری نخست گردشگری سلامت ایران
بازاریابی در گردشگری سلامت
راهکار‌ها و استراتژی‌هایی که موجب موفقیت مقاصد در بازاریابی گردشگری سلامت خواهد شد،
تعدادی از برترین مناطق ارائه گردشگری تندرستی در ایران
معرفی برترین کشورهای جهان در زمینه گردشگری پزشکی
تاریخچه پزشکی در ایران
سه مزیت رقابتی ایران در حوزه گردشگری سلامت
صنعت گردشگری سلامت در اندونزی

دانلود فایل

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت